نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 آیا با نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنایی دارید؟ اینکه بتوانید کفش های خود را در ماشین لباسشویی سامسونگ بشویید تا حد زیادی به جنس کفش شما بستگی دارد. ما متوجه شدیم که کفش‌های نخی، کرباس، پلی‌استر و نایلون (مانند کفش‌های ورزشی و کفش ورزشی) ظرفیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی سامسونگ را دارند، در حالی که کفش‌های چرمی، جیر و ساتن به روش‌های تمیز کردن دیگری نیاز دارند. قبل از شروع جستجوی کفش های کتانی روشن تر و سفیدتر، نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از نوع مواد شوینده و تنظیمات ماشین لباسشویی سامسونگ که باید استفاده کنید تا اینکه آیا می توانید کفش های خود را پس از شستن در خشک کن خشک کنید.

نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی
نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

نکات مهم برای تمیز کردن کفش های ورزشی

توصیه های زیر را برای جلوگیری از آسیب رساندن به کفش (و ماشین لباسشویی سامسونگ) دنبال کنید.

  • به دستورالعمل های شستشوی روی کفش نگاه کنید و آنها را دنبال کنید – آنها ضروری هستند.
  • بیرون کفش خود را با یک برس یا پارچه تمیز تمیز کنید تا از شر هر گونه آلودگی اضافی خلاص شوید.
  • توری‌ها را بردارید، زیرا رنگ می‌تواند به درون ترمینرها وارد شود – می‌توانید توری‌ها را جداگانه در یک کیسه ظریف بشویید تا داخل مهر و موم یا پشت درام نلغزند.
  • کف پاها را بردارید و آنها را پاک کنید، زیرا گاهی اوقات نمی توان آنها را شست.
  • کفش‌های خود را با چیز دیگری مانند حوله بشویید تا کفش‌ها به اطراف چروک نشوند و به ماشین لباسشویی سامسونگ شما آسیب نرسانند.
  • در صورت امکان از ماشین لباسشویی سامسونگ درب جلو استفاده کنید – آنها بسیار ملایم تر از اکثر دربهای بالا هستند.
  • از شوینده مایع استفاده کنید – پودر شوینده به احتمال زیاد داخل کفش شما گیر می کند و به درستی حل نمی شود، مگر اینکه از قبل آن را در آب حل کرده و به شستشو اضافه کنید.
  • از شستشوی سرد استفاده کنید – شستشوی گرم یا گرم باعث بدشکل شدن پارچه کفش شما می شود و می تواند رنگ ها را پخش کند.

بهترین تنظیمات ماشین لباسشویی سامسونگ برای تمیز کردن کفش چیست

شما می خواهید از تنظیمات ظریف یا شستشوی دستی استفاده کنید. این مصرف آب بالاتری دارد، یعنی همان چیزی که می‌خواهید دور کفش‌هایتان بچرخانید.

سایر برنامه‌های شستشو معمولاً از آب بسیار کمتری استفاده می‌کنند و برای تمیز کردن به اصطکاک لباس‌های دیگر متکی هستند که به یکدیگر ساییده می‌شوند، که برای داخل مربی شما کارایی ندارد.

شستشوی دستی یا تنظیمات ظریف سرعت چرخش کمتری دارند و گاهی اوقات اصلاً چرخش ندارند. اگر بتوانید مطمئن شوید که سرعت چرخش خاموش است یا در کمترین چرخش ممکن است، این کار خطر جهش بیش از حد کفش های شما و آسیب رساندن به درام ماشین لباسشویی سامسونگ (یا آسیب رساندن به کفش) را کاهش می دهد. هنگام شستن کفش‌ها حتماً چیز دیگری مانند حوله در دستگاه داشته باشید تا هرگونه غلت خوردن را نرم کند.

از تنظیمات آب سرد بهتر است برای کفش نیز استفاده کنید، زیرا این کار خطر پخش شدن رنگ ها روی پارچه کفش را کاهش می دهد. همچنین این احتمال وجود دارد که یک شستشوی گرم یا گرم باعث جمع شدن پارچه و عدم تناسب کفش شما شود. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما تنظیم سرد ندارد، از کمترین دمای ممکن استفاده کنید.

آیا تولیدکنندگان مختلف کفش دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن دارند

به طور خلاصه بله. به همین دلیل است که ما قویاً از افرادی که به فکر شستن کفش های خود در ماشین لباسشویی سامسونگ هستند توصیه می کنیم دستورالعمل های شستشو را بررسی کنند. گاهی اوقات اینها را زیر زبانه کفش پیدا خواهید کرد.

گاهی اوقات این برچسب‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند، در این صورت باید وب‌سایت برند را بررسی کنید زیرا هر تولیدکننده بزرگی دستورالعمل‌های شستشو را درج می‌کند – اگر دقیقاً کفش شما نیست، به طور کلی برای کفش‌ها.

هم آدیداس و هم اسیکس شستن کفش ها را با ماشین لباسشویی سامسونگ توصیه نمی کنند – در عوض، آنها پیشنهاد می کنند کفش ها را به صورت دستی با یک ماده شوینده ملایم تمیز کنید. آنها توصیه می‌کنند کفش‌ها را در هوا خشک کنید، زیرا خشک کردن آن‌ها در آفتاب می‌تواند منجر به رنگ زرد و تاب برداشتن کفی بیرونی آن شود.

با این حال، آنها می‌گویند که می‌توانید کفی و بند کفش‌ها را در ماشین لباسشویی سامسونگ در داخل یک روبالشی یا کیف ظریف بشویید.

نایک توصیه‌های مشابه آدیداس و آسیکس را توصیه می‌کند و همچنین از قرار دادن توری یا کفی‌های خود در ماشین لباسشویی سامسونگ خودداری کنید و آن‌ها را نیز به صورت دستی تمیز کنید.

آیا نوع ماشین لباسشویی سامسونگ در شستن کفش تفاوتی دارد

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ درب جلو در نحوه تمیز کردنشان ملایم‌تر هستند که احتمال آسیب (به ماشین یا کفش شما) را کاهش می‌دهد. دربهای جلو نیز کنترل بهتری روی چرخش و دما دارند که به ترتیب باید در پایین و سرد باشند.

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ با درب بالا با لباس‌ها و کفش‌ها خشن‌تر هستند، زیرا اکثر مدل‌ها با هم زدن تمیز می‌شوند. تعداد کمی هستند که به آنها پروانه می گویند، اما اینها در بازار اقلیت هستند.

شما می توانید تفاوت را با آنچه در داخل درب بالا وجود دارد تشخیص دهید. اگر ستون مرکزی داشته باشد، از آن برای هم زدن لباس و کفش در چرخه شستشو استفاده می‌کند و نسبت به آن خشن است.

اگر یک پایه صاف در پایین داشته باشد، این یک پروانه است که به طور یکسان روی لباس و کفش کمی ملایم تر است. باید مطمئن شوید که دستورالعمل های کفش را مطالعه کرده اید تا مطمئن شوید که می توانید از درب بالا استفاده کنید.

در برخی موارد ممکن است دستورالعمل ها آن را نشان ندهند، بنابراین باید مطمئن شوید که فقط از آب سرد و در صورت امکان چرخش کمتر و همچنین برنامه های شستشوی ملایم یا دستی استفاده می کنید. مطمئن شوید که بار را با حوله های بیشتری حجیم می کنید تا روی کفش شما زبر نباشد.

برای اطلاع از زمان چرخه شستشوی لباسشویی، کافیست به مقاله « زمان چرخه ماشین لباسشویی سامسونگ » مراجعه کنید.

آیا می توانید کفش ها را در خشک کن لباس یا بخاری قرار دهید

این به دستورالعمل های کفش شما بستگی دارد زیرا هوای گرم ممکن است برخی از پارچه های کفش را تاب دهد. بستگی به خشک کن شما هم دارد. برخی از خشک‌کن‌ها دارای قفسه‌هایی هستند که می‌توانند در داخل خشک‌کن شما یا در دریچه بیرون قرار گیرند – اکثر آنها داخلی هستند.

می‌توانید کفش‌ها را روی این قفسه‌ها قرار دهید تا فرآیند خشک‌کردن را تسریع کنید، که اگر در هوای مرطوب بیرون رفته‌اید یا فقط کفش‌های خود را در شستشو گذاشته‌اید، مفید است. این خشک کن ها به طور کلی دارای یک گزینه هوای خنک نیز هستند که برای خشک کردن ایمن لازم است.

ما توصیه نمی کنیم کفش های خود را بدون قفسه خشک کن در خشک کن قرار دهید، زیرا عمل غلت خوردن و گرما می تواند هم پارچه و هم لاستیک کفش را تغییر دهد و دیگر به خوبی جا نمی شود.

در واقع، به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم کفش‌های خود را مستقیماً روی منبع گرمایش قرار دهید، یا حتی به اندازه‌ای نزدیک که پارچه یا لاستیک را تاب دهید، همانطور که بسیاری از بخاری‌ها ممکن است انجام دهند.

اگر می‌خواهید در یک طرف امن بمانید، باید کفش‌های خود را بیرون یا داخل خشک کنید و در این مورد صبر کنید، مخصوصاً در زمستان. بیرون در باد بهتر است، و بگذارید کفش‌ها از یک طرف آویزان شوند و سپس به سر دیگر کفش (شاید با گیره‌ای روی بند رخت) جابجا شوند، به سریع‌ترین خشک شدن کفش‌ها کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =