نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با نحوه نصب مجدد ویندوز ۱۰ آشنایی دارید؟ اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما حتی پس از اجرای تمام مراحل عیب‌یابی روشن نمی‌شود، نصب مجدد سیستم‌عامل ویندوز ممکن است چیزی باشد که برای رفع مشکل نیاز دارید. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید ویندوز را دوباره روی رایانه شخصی خود نصب کنید. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که سیستم عامل ویندوز را به صورت تمیز نصب کنند تا باگ هایی را که تولیدکنندگان با یک رایانه شخصی/لپ‌تاپ سامسونگ جدید ارسال می‌کنند، از بین ببرند.

این به عملکرد و تمیز کردن درهم و برهمی های غیر ضروری که حواس شما را در رایانه شما پرت می کند، کمک می کند. نصب مجدد ویندوز همچنین زمانی که سخت افزار جدید را روی رایانه شخصی شما تشخیص نمی دهد کمک می کند. به‌روزرسانی خراب ویندوز یا درایور معیوب ممکن است باعث مشکلاتی در عملکرد عادی ویندوز شود و باعث شود رایانه نتواند بوت شود. دلیل هر چه باشد، ما به شما کمک می کنیم تا با استفاده از رسانه نصب، با راهنمای گام به گام سریع زیر، به راحتی ویندوز ۱۰/۱۱ را دوباره نصب کنید.

نحوه نصب مجدد ویندوز 10
نحوه نصب مجدد ویندوز ۱۰

آماده سازی رسانه نصب ویندوز

برای شروع نصب مجدد ویندوز به یک رسانه نصب ویندوز قابل بوت نیاز دارید. مایکروسافت ایجاد رسانه نصب را از طریق ابزار ایجاد رسانه از وب سایت Software Download خود بسیار آسان می کند. برای ایجاد رسانه نصب ویندوز قابل بوت نیاز به درایو/درایو فلش USB Pen با حداقل ظرفیت ذخیره سازی ۸ گیگابایت دارد. هنگامی که یک درایو USB خالی را در دست گرفتید، فقط باید آن را به رایانه شخصی/لپ تاپ سامسونگ خود متصل کنید و چند مرحله آسان را دنبال کنید تا کار را انجام دهید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای ایجاد درایو USB قابل بوت ویندوز ۱۰/۱۱ با استفاده از ابزار ایجاد رسانه آورده شده است:

  • به وب سایت دانلود مایکروسافت بروید
  • به پایین اسکرول کنید و در قسمت Create Windows 11 Installation Media بر روی دکمه Download Now کلیک کنید
  • ابزار ایجاد رسانه را دانلود و نصب کنید و شرایط را بپذیرید
  • اکنون در صفحه بعدی زبان و نسخه ویندوز را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض، نصب‌کننده تنظیمات پیش‌فرض راه‌اندازی سیستم‌عامل سیستم را می‌گیرد. برای مثال، رایانه‌ای که ما در اینجا استفاده می‌کنیم، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۱ (انگلیسی ایالات متحده) را اجرا می‌کند، بنابراین ابزار ایجاد رسانه، این را به عنوان نشانه می‌گیرد و تنظیمات پیش‌فرض را برای ایجاد رسانه نصب بارگیری می‌کند، و توصیه می‌کنیم این موارد را نگه دارید. اگر در حال ایجاد یک رسانه قابل بوت برای نسخه سیستم عاملی هستید که در حال حاضر در حال اجرا هستید، تنظیمات را مانند آنها انجام دهید. می‌توانید زبان سیستم‌عامل مورد نظر و سایر گزینه‌های موجود در ابزار ایجاد رسانه را با برداشتن علامت «استفاده از گزینه‌های پیشنهادی برای این رایانه شخصی» تغییر دهید.
  • پس از انتخاب نسخه ویندوز مورد نیاز برای ایجاد رسانه قابل بوت، روی Next کلیک کنید
  • یک درایو فلش USB را در کامپیوتر/لپ تاپ سامسونگ قرار دهید. به خاطر داشته باشید که درایو فلش باید ۸ گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی داشته باشد.
  • در صفحه بعدی گزینه USB flash drive را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید
  • اکنون درایو فلش USB را که به تازگی وصل کرده اید از لیست درایوهای موجود انتخاب کنید
  • روی Next کلیک کنید
  • ابزار ایجاد رسانه فایل ها را دانلود کرده و ISO ویندوز را در درایو USB متصل شده رایت می کند. منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد.
  • بعد از پایان دانلود روی Next کلیک کنید
  • برای تکمیل فرآیند، روی دکمه Finish کلیک کنید. ما اکنون روی یک درایو USB قابل بوت ویندوز در دست داریم.

پشتیبان گیری از داده های مهم

اکنون که یک درایو USB قابل بوت ویندوز داریم، می توانیم شروع به نصب ویندوز کنیم. اما قبل از آن، باید از فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنیم، زیرا نصب ویندوز به پاک کردن کامل اطلاعات نیاز دارد. ویندوز راه‌های مختلفی برای پشتیبان‌گیری از داده‌های محلی مانند ابزار Backup and Restore ارائه می‌کند. مراحل زیر را برای پشتیبان گیری از فایل های مهم رایانه شخصی خود با استفاده از ابزار دنبال کنید:

  • به کنترل پنل بروید یا همان را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید
  • از تنظیمات System and Security گزینه Backup and Restore را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه Set up backup کلیک کنید
  • یک هارد اکسترنال وصل کنید
  • برای تهیه نسخه پشتیبان کامل از ویندوز، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید
  • همچنین می‌توانید با ویژگی File History ویندوز، از فایل‌های جداگانه در یک درایو فلش USB نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه با استفاده از لپ تاپ می‌توان اسکرین شات گرفت؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ سامسونگ » را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =