نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر با نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. سامسونگ همچنین مجموعه ای از گزینه ها برای گرفتن اسکرین شات برای شما دارد و هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارند.

نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ
نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ

Command+Shift+3 در نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ

این ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ/کامپیوتر سامسونگ است. به سادگی، این سه کلید Command، Shift و ۳ را با هم فشار دهید و یک عکس از کل صفحه نمایش می‌گیرد.

Command+Shift+4 در نحوه گرفتن اسکرین شات لپ تاپ

این یک دستور کمی پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد با فشار دادن همزمان Command، Shift و ۴، بخش خاصی از صفحه را بگیرید. مکان‌نمای شما را به یک خط متقاطع تبدیل می‌کند که آن را انتخاب کرده و برای گرفتن اسکرین شات به هر نقطه از صفحه بکشید.

  • علاوه بر این، می‌توانید کلید فاصله را فشار داده و رها کنید، که خط تیره را به یک نماد دوربین کوچک تبدیل می‌کند. نماد را روی پنجره‌ای که می‌خواهید عکس بگیرید نگه دارید تا برجسته شود و سپس روی آن کلیک کنید یا اینتر را فشار دهید.
  • نوار فاصله را با این دستور فشار داده و نگه دارید (پس از کشیدن برای برجسته کردن یک ناحیه، اما قبل از رها کردن دکمه ماوس یا ترک پد) تا شکل و اندازه ناحیه انتخاب شده قفل شود و آن را در هر نقطه از صفحه تغییر دهید. اگر ناحیه انتخاب شده اولیه کمی دور باشد، این کار مفید است.
  • در نهایت، می‌توانید کلید Shift را پس از کشیدن برای برجسته کردن یک ناحیه نگه دارید، اما قبل از رها کردن دکمه ماوس، برای قفل کردن هر طرف ناحیه انتخاب شده، در حالی که بالا یا پایین نگه دارید تا لبه پایینی آزاد شود.

Command+Shift+5

این گزینه اساساً به شما اجازه می دهد تا اسکرین شات را آزاد کنید.

  • پس از فراخوانی دستور Cmd+Shift+5، کادری را روی صفحه می بینید که می توانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید و تعداد زیادی گزینه دیگر.
  • برای گرفتن اسکرین شات از ناحیه انتخاب شده به سادگی می توانید «enter» را فشار دهید یا گزینه «گرفتن قسمت انتخاب شده» را از پانل کوچک زیر انتخاب کنید.
  • این پنل همچنین شامل دکمه‌های «Capture Entire Screen» و «Capture Selected Window» به همراه دو دکمه ضبط ویدیو است که به شما امکان می‌دهد کل صفحه خود یا مجموعه‌ای از آن را ضبط کنید و یک دکمه «Option» برای انتخاب درایوی که می‌خواهید ذخیره کنید. اسکرین شات، تنظیم تایمر، از جمله موارد دیگر.
  • در سمت چپ دکمه “X” برای بستن پانل اسکرین شات وجود دارد که می تواند با کلید Escape انجام شود.

Command+Shift+6

این گزینه فقط برای نسخه مک بوک با نوار لمسی موجود است زیرا به شما امکان می دهد از نوار لمسی اسکرین شات بگیرید.

تمام اسکرین شات های گرفته شده در لپ تاپ های سامسونگ (به طور پیش فرض) روی دسکتاپ ذخیره می شوند. با این حال، می توانید مکان را به هر درایو/پوشه ای که ترجیح می دهید تغییر دهید. برای انجام این کار، Command-Shift-5 -> رفتن به Options -> را فشار دهید و save location را انتخاب کنید، با این کار تمام اسکرین شات های آینده شما در آن پوشه یا درایو ذخیره می شود.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه بهینه سازی رم در ویندوز ۱۱ و ۱۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =