نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور سامسونگ شما نوارهای عمودی یا سوسو زدن مداوم را نمایش می دهد. راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. به عنوان مثال، درایورهای خود را به روز کنید. متأسفانه، دلایلی نیز وجود دارد که خودتان نمی توانید آنها را حل کنید. در این مقاله می توانید بخوانید که کدام مشکلات قابل رفع بوده و علل و راه حل های تعمیر چه خواهد بود.

علت ایجاد راه راه و سوسو زدن در مانیتور سامسونگ شما

قبل از شروع به فکر کردن در مورد راه حل، مفید است که ابتدا علت مشکلات را بیابید. خطوط راه راه و سوسو زدن اغلب دلایل مشترکی دارند. به همین دلیل است که ما آنها را برای شما فهرست کرده ایم:

  • درایورهای شما قدیمی هستند یا به اشتباه نصب شده اند.
  • مانیتور سامسونگ به دلیل برق باقیمانده اتصال کوتاه دارد.
  • کابل ها به درستی وصل نشده اند یا آسیب دیده اند.
  • نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ شما هماهنگ نیست.
  • کارت گرافیک شما مشکلاتی دارد.
  • مانیتور سامسونگ شما رزولوشن اشتباهی را نمایش می دهد.
  • درایوهای شما قدیمی هستند

درایورها را در منوی Device Manager به روز کنید

درایورهای مانیتور سامسونگ شما قدیمی هستند، که باعث سوسو زدن یا نوار می شود. به روز رسانی این درایورها یک راه حل ساده و در عین حال کارآمد است. از طریق «تنظیمات» یا نوار جستجو به «مدیر دستگاه» بروید و روی «مانیتور سامسونگها» کلیک کنید. مانیتور سامسونگی که مشکل دارد را انتخاب کرده و دوبار کلیک کنید و به تب “درایور” بروید. در اینجا، روی “Update Driver” کلیک کنید و یکی از ۲ گزینه را انتخاب کنید. برای جستجوی درایورها از طریق اینترنت، گزینه اول را انتخاب کنید و اگر فلش USB یا هارد درایو با راه حل دارید، گزینه دوم را انتخاب کنید. اکنون رایانه خود را مجدداً راه اندازی می کنید تا به روز رسانی انجام شود.

مانیتور سامسونگ به دلیل برق باقیمانده اتصال کوتاه دارد

برق باقیمانده می تواند به دلیل اتصال کوتاه در رایانه شما یا زمانی که دستگاه های زیادی به مانیتور سامسونگ شما وصل شده اند ایجاد شود

این امکان وجود دارد که رایانه شخصی برق باقیمانده را به مانیتور سامسونگ ارسال کند. این مقدار انرژی اضافی به مانیتور سامسونگ برخورد می کند که باعث سوسو زدن یا راه راه می شود. کامپیوتر خود را خاموش کنید و همه کابل ها و لوازم جانبی را جدا کنید. دکمه روشن و خاموش را برای حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه فشار دهید تا تمام برق باقیمانده خلاص شود. در مرحله بعد، همه چیز را دوباره به حالت قبل وصل کنید و بررسی کنید که آیا نوارها از بین رفته اند یا خیر.

کابل های مانیتور سامسونگ خود را بررسی کنید

کابل شل یا آسیب دیده یکی از شایع ترین علل سوسو زدن یا راه راه است. رفع این مشکل آسان است، یعنی با بررسی یک به یک کابل های خود. آیا کابل ها را محکم فشار دادید اما هنوز حل نشده است؟ در این صورت احتمالا کابل ویدیوی شما آسیب دیده است. یک کابل ویدیوی متفاوت از همان نوع را امتحان کنید یا پورت دیگری را انتخاب کنید. آیا هنگام اتصال از طریق HDMI خطوط راه راه پیدا می کنید؟ DisplayPort را امتحان کنید.

نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ شما هماهنگ نیست

اگر نرخ تازه‌سازی با کارت ویدیوی شما هماهنگ نباشد، می‌تواند باعث سوسو زدن تصویر شود. این به لکنت نیز معروف است. مهمترین چیز این است که هر دو نرخ هماهنگ هستند، بنابراین می توانید از این امر جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید از طریق تنظیمات صفحه نمایش خود یا از طریق منوی تنظیمات در ویندوز، نرخ به روز رسانی مانیتور سامسونگ خود را تنظیم کنید. در مقاله مشاوره زیر می توانید طرح گام به گام هر دو راه حل را مطالعه کنید.

مشکل در کارت گرافیک شما

علاوه بر مانیتور سامسونگ یا درایورها، ممکن است کارت گرافیک شما نیز باعث این مشکل شده باشد. چند دلیل و راه حل مختلف برای این وجود دارد. ۱: کارت گرافیک شما به درستی به مادربرد متصل نیست. مطمئن شوید که آن را محکم در جای خود فشار داده اید. ۲: درایورهای کارت گرافیک شما به روز نیستند. آنها را همانند نمایشگر خود یا از طریق وب سایت NVIDIA یا AMD به روز کنید. ۳: اسلات PCIe مادربرد شما به درستی کار نمی کند. کارت گرافیک را به یک اسلات موجود دیگر منتقل کنید. ۴: کابل ها را به جای مادربرد مستقیماً به کارت گرافیک وصل کنید.

مانیتور سامسونگ شما رزولوشن اشتباهی را نمایش می دهد

اگر وضوح خود را خیلی بالا یا خیلی پایین تنظیم کرده اید، این می تواند باعث سوسو زدن یا راه راه شود. به همین دلیل است که باید رزولوشن را روی تنظیمات توصیه شده که بین براکت ها در منو نشان داده شده است، تنظیم کنید. به “تنظیمات نمایش” بروید و وضوح مناسب را انتخاب کنید.

مانیتور سامسونگ شما ایراد دارد

متأسفانه، راه راه و سوسو زدن نیز می تواند نشانه ای از نقص مانیتور سامسونگ شما باشد. به عنوان مثال، این مشکلات می توانند زمانی که مانیتور سامسونگ افتاده یا با آهنربا تماس داشته باشد، ظاهر شوند. اگر وقتی کامپیوتر شما خاموش است، نوارها و سوسو زدن همچنان وجود دارند، مطمئناً می‌دانید که مشکل خود مانیتور سامسونگ است. در این صورت، مانیتور سامسونگ باید تعمیر یا تعویض شود. تنظیمات نمایشگر را از طریق دکمه های روی صفحه باز کنید. آیا هنوز سوسو زدن یا راه راه را می بینید؟ یعنی مشکل از مانیتور سامسونگ شماست.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل چشمک زدن مانیتور سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 10 =